Canditura

Frutta candita esposta à a Boqueria di Barcilona

A canditura hè un metudu di cunsirvazioni di parti di pianti cumestibili (di solitu frutta) par mezu d'immirsioni in un sciroppu di zuccaru. A parola "candiscia" veni da l'arabu qandat, trascrizzioni di a parola in sanscritu khandakah ("zuccaru"). I prudutti uttinuti par mezu di canditura si chjamani canditi o frutta candita.

In u prucessu di canditura, par osmosi hè riduttu u cuntinutu in acqua di i frutti è u cuntinutu in zuccaru hè gradualamenti purtatu à più di 70%. I qualità nutriziunali di a materia prima imprudata sò guasgi tutti persi, ancu s'è parichji vitamini si mantenini. A cunsirvazioni di l'aromi dipendi da u tipu di prucidura è da l'abilità di quiddu chì faci a canditura: poni spariscia guasgi tutti, com'è in i canditi di lavurazioni industriali, ma ancu addinsà si in un cuncintratu d'aromi. L'oppurtunità ch'è a canditura offri à u pastizzeri hè infatti quidda di pudè effittuà u ciclu di lavurazioni intrevu à fritu, senza snaturà par effettu di riscaldamentu i cumpunenti arumatichi di i frutti imprudati.

Nurmalamenti, s'impiega zuccaru di barbabietula, ma tutti i zuccari alimintari poni (almenu tiuricamenti) essa imprudati. Una frutta candita particularamenti apprizziata s'utteni par mezu di canditura in u meli.


Developed by StudentB