Contorna ye una división de territoriu qu'abarca delles poblaciones.[1] Les sos dimensiones son variables,[2] pero tienden a coincidir con una rexón natural que comparte non yá carauterístiques físiques (orografía, hidrografía, clima, vexetación, suelos), sinón humanes (demografía, usos económicos, vivienda rural, urbanismu) y históriques, toes elles determinantes de la so paisaxe xeográfico. La so denominación y delimitación (comarcalización) efectúase tantu con criterios intelectuales como políticos, atendiendo a tou tipu d'intereses y metodoloxíes; puede aportar a un asuntu polémicu, al afectar a lo identitario.
↑Na sociedá preindustrial, los mercaos comarcales, onde los llabradores surtir de productos non cotidianos o comercializaben los escedentes de la so propia producción, nun podíen sirvir a un área bien estensa (country market -mercáu, llugar de mercáu, área de mercáu, hinterland, teoría de los llugares centrales-, feria de ganáu). La distancia máxima a la que podíen tar estos centros dependía d'una teunoloxía de tresporte acorde col so nivel de desenvolvimientu, y nun tenía sentíu que fuera cimeru a una xornada de viaxe a cuerpu: un conceutu antropométricu, d'imposible universalización, que puede faese equivalir a cinco llegües (hores de camín), esto ye, unos venti quilómetros en terrén llanu (un radiu de venti quilómetros da un círculu d'unos 1200 quilómetros cuadraos de superficie).
En países del tamañu de los mayores de la Europa Occidental (como España, con mediu millón de quilómetros cuadraos de superficie) hai espaciu pa mediu millar de contornes. Nos países más pequeños (como Irlanda, con unos setenta mil quilómetros cuadraos de superficie) hai espaciu pa mediu centenar de contornes. En países del tamañu de los mayores del mundu (como Méxicu, con unos dos millones de quilómetros cuadraos) hai espaciu pa dellos miles de contornes. En tol mundu (nos cerca de 150 millones de quilómetros cuadraos de superficie de tierres remanecíes) habría espaciu pa más de cien mil contornes, pero hai que tener en cuenta que gran parte del espaciu xeográficu ta ocupáu por unidaes xeográfiques bien estenses, despoblaes o bien pocu poblaes y con poco o nenguna diferenciación interna que dexe faer subdivisiones (como los glaciares, los desiertos, la tundra, la taiga, la estepa o dalgunes de les selves tropicales); colo que la comarcalización ye un conceutu aplicable sobremanera na zona templada, y namái parcialmente na templada.